Uitgebreide Informatie en het melden van een geschil
Bij KIMMIE vinden we het belangrijk dat jij veilig en vertrouwd jouw aankopen kan doen. Vandaar dat we alle belangrijke onderdelen over het kopen en verkopen van ons platform op een rijtje hebben gezet voor je.
Meld een geschil
Ik heb iets gekocht, maar de verkoper heeft het nog niet verstuurd. Wat nu?
Als de verkoper niet op tijd verzendt, nemen wij contact met hem of haar op. Wordt er niet verzonden, dan annuleren we de bestelling en krijgt u het volledige bedrag terug.
De verkoper zegt dat mijn bestelling is verstuurd, maar ik heb niets ontvangen. Ben ik beschermd?
Ja. Uw betaling wordt pas vrijgegeven zodra u het product hebt ontvangen of na bewijs van levering. Zonder verzendbewijs krijgt u uw geld terug.
Mijn bestelling is vies of beschadigd aangekomen. Wat kan ik doen?
Meld dit binnen 14 dagen en stuur foto’s mee. Afhankelijk van de situatie kan er een volledige of gedeeltelijke terugbetaling plaatsvinden, of kunt u het product houden met een aangepaste prijs.
Wanneer wordt mijn betaling aan de verkoper vrijgegeven?
De verkoper ontvangt zijn geld zodra u de ontvangst bevestigt of automatisch na 14 dagen als er geen dispuut is geopend.
Ik heb na 14 dagen nog niets ontvangen, maar de verkoper zegt dat het is verzonden. Wat nu?
Wij vragen altijd om een verzendbewijs. Als dit ontbreekt of geen levering aantoont, krijgt u uw geld terug.
Ik heb betaald, maar de status blijft op ‘betaling in afwachting’. Hoe kan dat?
Soms duurt het even voordat de betaling wordt verwerkt. Stuur ons een betalingsbewijs, dan controleren wij dit en passen het aan.
De verkoper heeft mijn bestelling geannuleerd. Krijg ik mijn geld terug?
Ja, het volledige bedrag wordt automatisch teruggestort naar uw betaalmethode.
Ik heb een fout gemaakt in mijn afleveradres. Kan ik dit nog aanpassen?
Ja, zolang het product nog niet is verzonden, passen wij het adres voor u aan.
Ik wil mijn aankoop annuleren voordat het verzonden is. Kan dat?
Ja, neem direct contact met ons op. We annuleren de bestelling en storten uw geld terug.
Ik heb het verkeerde product ontvangen. Wat nu?
Meld het via een dispuut en stuur foto’s mee. U kunt het verkeerde product terugsturen en krijgt uw geld terug.
Mijn pakket is kwijtgeraakt bij de bezorgdienst. Krijg ik mijn geld terug?
Ja. De verkoper is verantwoordelijk voor levering. Bij verlies krijgt u uw aankoopbedrag terug.
Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar de verkoper krijgt het geld nog niet. Waarom?
Wij wachten tot u de ontvangst bevestigt. Doet u dit niet, dan wordt dit na 14 dagen automatisch gedaan.
Ik wil een klacht indienen, maar de termijn van 14 dagen is voorbij. Kan dat nog?
Nee, na 14 dagen kan er geen officieel dispuut meer geopend worden. Eventuele problemen moeten dan onderling opgelost worden.
Mijn bestelling heeft geen trackingnummer. Is dat een probleem?
Niet per se, maar zonder tracking kan levering niet automatisch gecontroleerd worden. Als er geen levering plaatsvindt, krijgt u uw geld terug.
Mijn pakket is retour gestuurd naar de verkoper. Wat gebeurt er nu?
U kunt kiezen voor een nieuwe verzending of een volledige terugbetaling.
Waarom is mijn review verwijderd of aangepast?
Reviews worden alleen verwijderd als ze in strijd zijn met onze richtlijnen of op gezamenlijk verzoek na een oplossing.
Mag ik iets terugsturen dat ik al heb gebruikt?
Alleen als het product niet aan de beschrijving voldoet of defect is geleverd.
Kan ik een gedeeltelijke terugbetaling krijgen?
Ja, als koper en verkoper dit allebei goedvinden. Wij regelen de terugbetaling van het afgesproken bedrag.
Mijn betaling is mislukt, maar het bedrag is wel afgeschreven. Wat nu?
Stuur ons een betalingsbewijs. Wij controleren dit bij onze betaalpartner en verwerken uw bestelling handmatig.